Корюківка, 1943: злочин проти людяності.
Повернувсь лелека у село.
А села нема, нема… Згоріло.
Де ж йому гніздитися було?
І у птаха серце заболіло.
Він ступав по сивому дворі,
Де крізь попіл – рясту білі іскри.
І над ним ячали димарі.
Димарі, неначе обеліски.
Автор: Микола Федунець
Мета: познайомити учнів з подіями в м. Корюківка у 1943 році та сутністю нацистського окупаційного режиму; розвивати історичне мислення на основі фактичного матеріалу; виховувати особистісні якості на основі гуманістичних цінностей.
Тип уроку: урок - пам’ять
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, екран/смарт-дошка, програмне забезпечення MS PowerPoint
Структура уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація знань
ІІІ. Вивчення теми уроку
IV. Рефлексія. Висновки.
V. Домашнє завдання
Хід уроку:
І. Організаційний момент: привітання, перевірка готовності до уроку (музичний супровід)
ІІ. Актуалізація знань
Використовуючи знання, отримані на попередніх уроках, учням пропонується відповісти на ряд питань:
Які цілі переслідували нацисти на захопленій території Східної Європи? Які методи застосовувалися ними для реалізації своїх цілей?
Чому нацисти назвали свій режим «новий порядок»?
Наведіть відомі вам приклади «нового порядку» на території України?
На основі відповідей вчитель називає мету уроку: «Охарактеризувати нацистський окупаційний режим на прикладі Корюківської трагедії»
ІІІ. Вивчення теми уроку
План:
1. Загальна характеристика нацистського окупаційного режиму в Україні
2. Корюківська трагедія: злочин проти людяності
Загальна характеристика нацистського окупаційного режиму на території України (дається вчителем з використанням мультимедійного проектора, слайди № 7-14)
Демонстрація наочного матеріалу, що ілюструє нацистський окупаційний режим:
× окупаційні зони на території України
× економічне пограбування
× винищення радянських військовополонених.
× примусове вивезення населення на роботу до Німеччини (остарбайтери).
× Знищення мирного населення (каральні експедиції, утворення концентраційних таборів).