Тест
«Намисто» (адаптація
І.І.Аргінської)
Джерело Фурман А.В.Методы психологической
готовности детей к школьному обучению. - Киев-Донецк-1993.-12 с.
Мета: виявити
кількість умов (правил), які може
втримати дитина в процесі свідомої діяльності при сприйнятті завдання на слух.
Організація
роботи: завдання виконується
на окремих аркушах з малюнком кривої, що зображує нитку:
Для роботи у кожної дитини повинно бути не менше шести
кольорових олівців або фломастерів.
Етапи
виконання тесту: робота
складається з трьох частин: перша частина (основна) – виконання тесту
(малювання намиста), друга – перевірка
роботи і третя (у разі необхідності) – перемальовування намиста.
Інструкція
для дітей (до першої частини тесту):
«Діти, у кожного з вас на листочку намальована нитка.
На цій нитці потрібно зобразити 5 круглих намистинок таким чином, щоб ця нитка
проходила через середину намистинок. Всі намистинки повинні бути різного
кольору, а середня – синя. (Цей текст психолог повторює двічі). Починайте
малювати».
Інструкція для дітей (до другої частини тесту, виконання якої
починається після того, як всі діти виконали першу частину):
«Діти, зараз я ще раз розповім, які намистини треба
було намалювати, а ви перевірте свої малюнки, чи все зробили правильно. Хто
помітить помилку, зробіть нижче правильний малюнок. Слухайте уважно». (Умова
тесту повторюється ще раз в повільному темпі, кожна вимога виділяється голосом).
Система оцінювання (оцінюється
кращий з виконаних варіантів):
1-й рівень –
завдання виконане правильно, тобто враховані всі 5 умов:
а) розташування намистинок на нитці;
б) форма намистин;
в) їх кількість;
г) використання п’яти різних кольорів;
д) відповідний (синій) колір середньої намистини.
2-й рівень - при
виконанні завдання враховано 3-4 умови.
3-й рівень - при
виконанні завдання враховано 2 умови.
4-й рівень - при
виконанні завдання враховано не більше 1-ї умови.
|