Тест «Графічний диктант»
Джерело
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання
у школі // Психолог – 2003 - № 13.
Мета: Оцінка уміння уважно слухати і точно
виконувати найпростіші вказівки дорослого, самостійно діяти за завданням
дорослого, правильно відтворювати на аркуші паперу напрямок лінії.
Обладнання: аркуш у клітинку, на
якому на відстані 4 клітинки від краю поставлені
по вертикалі 3 крапки одна під одною на відстані 7 клітинок одна від одної, олівець для дитини, бланк фіксації результатів № 7
Інструкція: «Подивися на цей аркуш із крапками. Візьми у праву
руку олівець і приготуйся малювати лінію. Я говоритиму, в яку сторону і на скількох клітинках провести лінію. Проводь
тільки ті лінії, про які я говоритиму. Коли проведеш
лінію, чекай, поки я не скажу, куди направити наступну. Кожну нову лінію починай там,
де закінчилася попередня, не відриваючи олівця від
паперу».
Перше завдання —
тренувальне. «Постав олівець на верхню крапку. Малюй лінію: одна
клітинка вниз. Не відривай олівця од паперу.
Тепер одна клітинка праворуч. Одна клітинка вгору. Одна клітинка праворуч. Одна клітинка вниз. Одна клітинка праворуч. Одна клітинка вгору. Одна клітинка праворуч. Одна клітинка
вниз. Далі продовжуй малювати такий самий
візерунок».
Якщо дитина не зрозуміла
завдання, їй підказують, виправляють допущені
помилки. При малюванні наступних візерунків такий контроль
знімається. Під час диктування слід робити
достатні паузи, щоб дитина встигала закінчити попередню
лінію.
На самостійне продовження
візерунку дається півтори-дві хвилини.
Наступна інструкція така:
«Тепер постав олівець на наступну крапку. Одна клітинка вгору. Одна клітинка праворуч. Одна клітинка вгору. Одна клітинка праворуч. Одна клітинка вниз. Одна клітинка
праворуч. Одна клітинка вниз. Одна клітинка праворуч. Далі продовжуй малювати цей візерунок».
Заключний візерунок. Інструкція:
«Постав олівець на останню крапку. Три
клітинки вгору. Одна клітинка праворуч. Дві клітинки вниз.
Одна клітинка праворуч. Дві клітинки вгору.
Одна клітинка праворуч. Три клітинки вниз. Одна клітинка
праворуч.
Дві клітинки вгору. Одна клітинка праворуч.
Три клітинки вгору. Тепер продовжуй малювати цей візерунок».
Інтерпретація
результату:
Тренувальний візерунок не оцінюється.
Слабкий рівень: слухає неуважно, відволікається, припускається помилок
у всіх серіях, не може продовжити візерунок самостійно,
жоден із двох візерунків не відповідає тому, що було продиктовано.
Середній рівень: слухає, але іноді відволікається, допустила 1—2
помилки під час диктування, може самостійно продовжити
візерунок, але з помилками.
Добрий рівень: уважно слухає, після тренувальної серії не допущено помилок під час диктування, самостійно продовжує візерунок, може допустити 1—2 помилки, що сама виявить.
Високий рівень: уважно слухає, не відволікається
на додаткові подразники, чітко виконує всі
завдання, не допускає помилок.
|