Джерело
Сироватко О,
Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - №
13.
Мета: визначення вміння дитини орієнтуватися у своїй роботі
на зразок, точно копіювати його (особливості розвитку довільної уваги)
Обладнання: чистий аркуш паперу й олівець для
дитини, зразок будиночку.
Інструкція: «Подивися уважно на зразок і
постарайся якомога точніше намалювати такий само будиночок на своєму
папері. Якщо ти щось не так намалюєш, то стирати гумкою не можна, а потрібно
поверх неправильного чи поруч намалювати правильно».
Інтерпретація
результатів:
У
процесі малювання спостерігають за тим, як впорається дитина із цим завданням: чи часто дивиться на зразок; чи проводить
повітряні лінії над малюнком-зразком,
що повторюють контури картинки; чи
звіряє зроблене зі зразком; чи,
мигцем глянувши на нього, малює по пам'яті; чи відволікається під час роботи;
чи ставить питання тощо.
Коли дитина повідомляє про закінчення роботи, їй
пропонують перевірити, чи все правильно. Якщо вона знайде неточності у
своєму малюнку, їх
можна виправити. Не потрібно вносити
які-небудь корективи в малюнок дитини і не слід нічого підказувати.
Інтерпретація
результатів:
Слабкий рівень: малюнок збільшений більш ніж у 2
рази, відсутні більше
3-х важливих деталей, неправильне штрихування даху, не
вийшли елементи, що зображують тин і дим, багато розривів; на
запитання про наявність помилок дитина відповідає негативно.
Середній рівень: весь малюнок скопійований з
невеликим збільшенням, відсутня одна деталь, яку дитина сама домальовує
після навідного запитання, допущено не більше 3-х розривів ліній.
Добрий рівень: малюнок скопійований
майже точно, є
невеликі помилки, пов'язані з неправильним
зображенням якого-небудь елемента,
його незначним збільшенням чи
наявністю 1—2 розривів між лініями в
тих місцях, де вони повинні бути
неперервними. Дитина сама бачить і
виправляє свої помилки.
Високий рівень: малюнок точно відтворений, наявні
всі деталі (дим, комин
тощо); збережені розміри всього малюнка й
окремих його деталей; правильно
зображені елементи малюнка (кільця
диму, тин, штрихування на даху тощо). |