На оплату праці та комунальні послуги школи витрачають 90 % коштів, натомість на засоби навчання та розвиток матеріально-технічної бази спрямовується лише 1,5-2 % від загального обсягу коштів.
Про це йдеться у висновках Колегії Рахункової палати за результатами відповідного аудиту проведеного у Дніпропетровській та Запорізькій областях.
У Рахунковій палаті зазначають, що незважаючи на щорічне збільшення в середньому на 30 % фінансових ресурсів, що спрямовуються органами влади Дніпропетровської та Запорізької областей на здобуття громадянами середньої освіти, ці обсяги не покривають поточних потреб загальноосвітніх навчальних закладів.
На оснащення загальноосвітніх шкіл сучасними засобами навчання, на розвиток їх матеріально-технічної бази спрямовується лише 1,5-2 % від загального обсягу коштів. На оплату праці заклади витрачають у середньому 75 % виділених асигнувань, на комунальні послуги - 15 %.
Серед основних причин цього аудитори називають часткову нормативну неврегульованість питань фінансового забезпечення діяльності освітніх закладів, недостатність бюджетних коштів, а також неналежне виконання місцевими органами влади обох регіонів низки делегованих повноважень у сфері освіти.
Зокрема, на місцях не вживають достатніх заходів щодо прогнозування та створення оптимального освітнього середовища, належної організації навчально-виховного процесу. І це негативно позначилось на реалізації прав громадян на безоплатне здобуття доступної та якісної середньої освіти.
У результаті третина навчальних закладів у Запорізькій області та майже чверть у Дніпропетровській не оснащені сучасними кабінетами, засобами навчання, через що знижується якість надання освітніх послуг. У 57 загальноосвітніх закладах Запорізької та 43 - Дніпропетровської областей, в яких навчається майже 10 тис. учнів, відсутнє централізоване водопостачання, в 42 школах Запорізької області немає каналізації і внутрішніх санвузлів.
У Рахунковій палаті повідомили, що майже 10 % навчальних закладів в обох областях не мають шкільних їдалень, внаслідок чого учні не забезпечені повноцінним гарячим харчуванням, подекуди в школах відсутня достатня кількість посадкових місць, щоб організувати харчування всіх учнів одночасно.