Міністерство освіти і науки України рекомендує загальноосвітнім навчальним закладам розпочати 2015-2016 навчальний рік Першим уроком, тематика якого відповідала б принципам Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, що затверджена наказом МОН від 16.06.2015 №641.
Відповідно до листа МОН України №1/9-354 від 24.07.2015 «Про тематику Першого уроку у 2015/2016 навчальному році» конкретну тему Першого уроку навчальні заклади визначають самостійно.
Події, які переживає народ України упродовж 2013-2015 рр., ще раз засвідчили, що проголошена у 1991 р. державна незалежність потребує постійного захисту, глибокого розуміння та оцінки того, що відбувається навколо нас.
Тому Першим уроком може бути урок-роздум, розмова з дітьми про історичну долю України, героїку сучасних захисників суверенітету і територіальної цілісності країни, мужність українських військових та добровольців, їх вірність Присязі українському народові, готовність віддати життя за мир і спокій в Україні, а також героїзм простих українців, які з перших днів антитерористичної операції допомагають забезпечувати війська захисним спорядженням, ліками, продовольством та, не зважаючи на ризик, вивозять із захоплених міст і сіл мирних громадян; розмова з учнями про сьогодення і перспективи України.
З урахуванням вікових особливостей учнів початкової школи на Першому уроці може бути запропоновано тему уроку «Чим може пишатися українець?» з переглядом мультфільмів патріотичної спрямованості із серії «Це – наше і це – твоє!», створених телеканалом «ПлюсПлюс», з подальшим їх обговоренням (http://plus-plus.tv/dyvys/programy/programs/ce-nashe-i-ce-tvoye-356861.html
Глибшому усвідомленню теми сприятиме відповідне оформлення місця проведення уроку Державними символами. Доцільним буде використання географічної карти України, портретів героїв-земляків, афоризмів про патріотизм та боротьбу за свободу.
Цілком доречними були б елементи державної символіки в одязі вчителя та учнів (жовто-блакитні стрічки, національне вбрання), що підкреслить єдність народу України.
До проведення Першого уроку необхідно залучити учасників бойових дій на Сході країни, ветеранів минулих воєн,, членів сімей Героїв Небесної Сотні та полеглих бійців АТО, діячів сучасної культури, мистецтва, науки, спорту, які виявляють активну громадянську і патріотичну позицію. Живе спілкування з людьми, які є гордістю України (певного регіону, міста), має велике виховне значення.
Важливу роль відграватимуть зустрічі з представниками Збройних Сил України, правоохоронних органів – учасниками бойових дій. Вони є прикладами мужності і героїзму, стійкості і незламності народу. Почесний обов'язок цих людей – допомогти молоді уявити у всій повноті героїчне минуле і теперішнє своєї країни. У процесі проведення уроку необхідно розповісти учням про сміливість та подвиги українських військових, мобілізованих та добровольців, проявлені у визволенні сходу Батьківщини.
Також варто організувати зустрічі з волонтерами, представниками громадських та благодійних організацій, які надають підтримку бійцям Збройних Сил, Національної Гвардії України, залученим до антитерористичної операції на Сході країни та громадянами, які приймають у себе біженців і вимушених переселенців. Необхідно запровадити в навчальних закладах інформаційні години. Спочатку проводить кл. керівник, поступово готується дітьми.
|